|
|
|
|
Search: 
Latin American Herald Tribune
Venezuela Overview
Venezuelan Embassies & Consulates Around The World
Sites/Blogs about Venezuela
Venezuelan Newspapers
Facts about Venezuela
Venezuela Tourism
Embassies in Caracas

Colombia Overview
Colombian Embassies & Consulates Around the World
Government Links
Embassies in Bogota
Media
Sites/Blogs about Colombia
Educational Institutions

Stocks

Commodities
Crude Oil
US Gasoline Prices
Natural Gas
Gold
Silver
Copper

Euro
UK Pound
Australia Dollar
Canada Dollar
Brazil Real
Mexico Peso
India Rupee

Antigua & Barbuda
Aruba
Barbados
Cayman Islands
Cuba
Curacao
Dominica

Grenada
Haiti
Jamaica
Saint Kitts and Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent and the Grenadines

Belize
Costa Rica
El Salvador
Honduras
Nicaragua
Panama

Bahamas
Bermuda
Mexico

Argentina
Brazil
Chile
Guyana
Paraguay
Peru
Uruguay

What's New at LAHT?
Follow Us On Facebook
Follow Us On Twitter
Most Viewed on the Web
Popular on Twitter
Receive Our Daily Headlines


  HOME | Cuba

U.S. Government Drops Airborne TV Broadcasts to Cuba

WASHINGTON – The United States has discretely cancelled Aero Marti, an airborne broadcasting platform that sent radio and television signals to Cuba and began operating in 2006, sparking controversy over its cost and debated effectiveness.

The program was definitively dismantled in April after having been frozen for 18 months by the budget sequester, according to what the Office of Cuba Broadcasting, which runs Radio and TV Marti, confirmed on Tuesday to Efe.

The government in Havana had found a way to block the signal of Aero Marti, which made its broadcasts from an aircraft that flew very close to the limits of Cuban airspace.

From October 2006 until the fall of 2013, the program had cost Washington $35.67 million, according to the report issued by the Broadcasting Board of Governors, a division of the State Department tasked with making publicly-funded broadcasts around the world.

The BBG had insisted on the need to end Aero Marti since the submission of the budget bill for fiscal year 2013 due to its ineffectiveness and “the rising cost of fuel.”

In 2013, the program was suspended because of the impossibility of paying for the cost of fuel as a result of the sequester, not to mention the fact that it cost some $80,000 per year to maintain the airplane.

Enter your email address to subscribe to free headlines (and great cartoons so every email has a happy ending!) from the Latin American Herald Tribune:



 

Enter your email address to subscribe to free headlines (and great cartoons so every email has a happy ending!) from the Latin American Herald Tribune:

 

Copyright Latin American Herald Tribune - 2005-2020 © All rights reserved